Historia sukcesu – Klient działający w branży budowlanej
Opis sytuacji finansowej Klienta:
- Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w branży budowlanej specjalizujący się we wznoszeniu budynków mieszkalnych i niemieszkalnych.
- Problemy ze stabilnością finansową Klienta rozpoczęły się wskutek ograniczeń nałożonych w okresie pandemii COVID-19.
- Mimo trudności Klient kontynuował realizację kontraktów, jednakże gwałtowny wzrost cen materiałów budowlanych i instalacyjnych trwale zaburzył jego płynność finansową.
- Klient posiadał wysokie saldo zobowiązań wynikające z zaciągniętych kredytów hipotecznych przeznaczonych na działalność operacyjną oraz faktur za materiały budowlane.
- W związku z wybuchem konfliktu zbrojnego na Ukrainie Klient dokonał reorganizacji zatrudnienia.
Data otwarcia postępowania:
08.02.2024 r.
Data zawarcia układu na zgromadzeniu wierzycieli:
29.04.2024 r.
Sygnatura postępowania:
KR1S/GRz-nu/39/2024
Liczba wierzycieli biorących udział w postępowaniu:
17 wierzycieli w 7 grupach, wyodrębnionych według kryterium przedmiotowego oraz wysokości wierzytelności.
Suma wierzytelności na dzień otwarcia postępowania:
1 389 436,64 zł
Suma rat i kosztów miesięcznych przed postępowaniem:
24 392,50 zł
Suma wszystkich umorzeń w saldzie zadłużenia:
239 368,846 zł
+ koszty egzekucyjne 50k
Progresywna rata układowa po restrukturyzacji:
10 500,00 zł
Zastosowane rozwiązania prawne:
POSTĘPOWANIE O ZATWIERDZENIE UKŁADU
Korzyści Klienta:
- Klient uzyskał natychmiastową ochronę przed wypowiedzeniem kluczowych dla jego działalności umów.
- Wysoka redukcja zatrudnienia wypracowana z wierzycielami pozwala mu na bieżącą spłatę zobowiązań a także prowadzenie działalności.
- Układ z wierzycielami został zawarty w ciągu niecałych trzech miesięcy.
- Zobowiązania Klienta zostały rozłożone na 55 miesięcy w stałej racie.
- Układ obecnie czeka na jego zatwierdzenie przez sąd.
Zapraszamy do współpracy
Postępowanie restrukturyzacyjne odpowiedzią na Twoje problemy